تحول در شبکه توزیع کالا از مسير گسترش خردهفروشی آنلاین در ايران
همهگیری ویروس كوويد-19 در ماههای اخیر، تغییر و تحولات زیادی در سبک زندگی و فضای فعالیتهای اقتصادی جوامع به دنبال داشته است. بهطوری که بیکاری، کاهش درآمدها و نگرانی افراد از آینده آنها بر آن داشته که برای مدیریت هزینههای خود از خرید اقلام غیرضروری خودداری کرده و عمده بودجه خود را صرف تامین نیازهای غذایی و بهداشتی کنند. مجموعه اين تحولات موجب شده كه خردهفروشي آنلاين، بهخصوص براي اقلام مصرفي پرگردش با اقبال زيادي در جهان و ايران مواجه شود. اين گزارش ضمن بررسي تاثير كرونا بر وضعيت فروش آنلاين اين اقلام و تجربيات موجود در اين زمينه در جهان و ايران در سطوح بنگاهي و سياستگذاري، پيشنهاداتي را براي گسترش خردهفروشي آنلاين اقلام مصرفي پرگردش در كشور ارايه شده است.