طرح آمایش یک انتخاب نیست، یک الزام برای اقتصاد ایران است

  به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی، دکتر احمد تشکینی در سفر امروز چهارشنبه 12 آبان به استان سمنان، در جمع مدیران بخش صنعت، معدن و تجارت استان حضور یافت و به تشریح اهداف و فرایند اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور پرداخت.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی در نشست هماهنگی طرح آمایش، توسعه زیرساخت­های حوزه صنعت، معدن و تجارت و شهرکهای صنعتی را موضوع اصلی و هدف اجرای این طرح  دانست و افزود: طرح آمایش در راستای سیاست­های وزارت صمت و با دو رویکرد اصلی ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در بخش صنعت، معدن و تجارت اجرا می­شود و برای این منظور، در سند تدوینی برای هر استان، ظرفیت­های اشتغال آن استان نیز، مورد توجه و پایش قرار خواهد گرفت.

وی در همین زمینه افزود : به دنبال طراحی نقشه مطلوب پتانسیل­ها و ظرفیت­های مطلوب هر استان به تفکیک شهرستانها و سپس شناسایی طرحهای اولویت­دار مبتنی بر نقشه مطلوب هستیم.

 مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری، احیا واحدهای راکد و بهره­‌برداری از پروژه­‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد، بویژه آن دسته از پروژه­‌هایی که دارای زنجیره تولید هستند را، از دیگر اهداف طرح بر­شمرد و اعلام کرد که این امر با همکاری سازمان زمین­‌شناسی و اکتشافات معدنی انجام خواهد شد. از این‌رو، ضرورت دارد تا پهنه‌­های زمین­‌شناسی در اختیار همکاران حوزه معدن سازمان صمت استانها قرار گیرد.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح آمایش نه یک انتخاب، بلکه الزام برای اقتصاد ایران است، تاکید کرد: توزیع جغرافیایی بهینه فعالیتهای اقتصادی براساس پتانسیل­های انسانی و طبیعی، به کاهش هزینه‌­ها و توسعه زنجیره ارزش منجر خواهد شد.

 

گفتنی است در جلسه هماهنگی طرح آمایش استان سمنان، سید علی تقوی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین­‌الملل موسسه مطالعات، علی تشنه دل رئیس سازمان صمت استان و دیگر مدیران هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان حضور داشتند و در ادامه از تعدادی واحدهای تولیدی بازدید به عمل آمد.

 

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir