ایجاد توازن منطقه ای و عدالت صنعتی با اجرای طرح آمایش امکان پذیر می شود

 

 

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت برخورداری همه مناطق کشور از زیرساخت های صنعتی و تولیدی گفت: مهمترین هدف طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور ایجاد توازن منطقه‌ای و برقراری عدالت در همه شهرستان‌های کشور است.

 

به گزارش شاتا به نقل از ایرنا، سیدرضا فاطمی امین روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود اظهار داشت: طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری تا پایان امسال برای ۴۵۰ شهرستان کشور تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ویژگی‌های هر شهرستان، منابع، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها بررسی می‌شود، افزود: طبق این طرح سرمایه‌گذاری جدید و یا ارتقای سرمایه‌گذاری‌های قبلی در هر شهرستان بر اساس میزان اشتغالی که باید در چهار سال آینده ایجاد شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

فاطمی امین با بیان اینکه در استان سمنان نیز مانند برخی استان‌ها با نبود تعادل روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نبود تعادل در سرمایه‌گذاری مهاجرت‌هایی را به دنبال دارد که در نتیجه آن‌ها مشکلاتی در مبدأ و مقصد مهاجران ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح آمایش صنعتی مذاکراتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده تا این کار با کیفیت بیشتر انجام شود.

گفتنی است در این نشست مدیران تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی شاهرود نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

سیدرضا فاطمی امین در جریان نهمین سفر استانی دولت، به عنوان وزیر معین رییس جمهوری در شهرستان شاهرود حضور دارد.

بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی و بررسی مشکلات این واحدها برنامه امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان شاهرود بود.

 

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir