کتاب گسترش بازارهای ایرانی در جنوب غرب آسیا منتشر شد
کتاب گسترش بازارهای ایران در جنــوب غرب آسیا نوشته محمدرضا عابدین مقانکی عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی روانه بازار نشر شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، در این کتاب بر تاثیر عوامل سیاسی بر تعاملات تجاری ایران و کشورهای منطقه، زمینههای لازم برای توسعه نفوذ تجاری ایران در منطقه و توسعه روابط ایران با کشورهای منطقه با استفاده از هفت شاخص رتبهبندی شده و پنج کشور عراق، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و ازبکستان بهعنوان مناسبترین کشورهای منطقه جهت توسعه، تاکید شده است.
در کتاب حاضر نقاط ضعف صادرات به کشورهای منطقه بررسی و عنوان شده است که عوامل سیاسی، برند ملی، ضعفهای بوروکراتیک و مشکلات تولید از جمله علل مهم در نفوذ اندک ایران در کشورهای یاد شده است.
همچنین در این کتاب طراحی استراتژی تولید و تجارت، راهبرد برقراری روابط سیاسی با کشورهای دیگر، جذب فناوریهای نوین، بهبود زیرساختها از جمله راهکارهای توسعه نفوذ ایران در بازارهای منطقه ذکر کرده است.