نخستین جلسه تدوین سند راهبردی صنعت نساجی و پوشاک در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برگزار شد
در راستای اجراییسازی مسئولیت محوله در خصوص یکپارچهسازی اسناد راهبردی توسعه صنعت پوشاک کشور تهیه شده توسط 1- دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و 2- اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با همکاری دانشگاه تهران، جلسهای با حضور خبرگان، متخصصان و سیاستگذاران این بخش در محل این موسسه برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، در این جلسه تیم تدوین کننده سند راهبردی توسعه صنعت پوشاک به ارایه متدولوژی، فرایند تدوین سند، چشم اندازها، اهداف و راهبردها پرداختند.
در این جلسه خبرگان بر برخوردار نبودن سند از دیدگاه تخصصی نساجی و پوشاک، همگن نبودن آمار و اطلاعات ارایه شده، دقیق نبودن اطلاعات و تحلیلها، مبنا قرار گرفتن اطلاعات غیردقیق برای تدوین راهبردها و لزوم نگاه مستقل به صنعت پوشاک جدای از صنعت نساجی تاکید کردند.
همچنین در نخستین جلسه تدوین سند راهبردی صنعت نساجی و پوشاک، سیاستگذاران و دستاندرکاران، موضوعاتی از قبیل: سرعت عمل غیر مکفی در تنوعسازی و سرمایهگذاری، عدم تعیین اهداف کمی، مشخص نبودن سهم هریک از حلقه های زنجیره ارزش، عملیاتی نبودن چشمانداز میان مدت فرآیند مکانیزه کردن تولید، مشخص نبودن سرمایه مورد نیاز توسعه صنعت و چگونگی محقق شدن آن و همچنین مشخص نبودن بازارهای هدف صادراتی را از جمله مشکلات این صنعت عنوان کردند.