نشست تخصصی و آئین رونمایی ایجاد راهکارهایی جهت مدیریت تقاضا برگزار شد

نشست تخصصی و آئین رونمایی ایجاد راهکارهایی جهت مدیریت تقاضا ( کتاب بازداریابی) با حضور مهندس عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر امیرعباس کائینی و دکتر سعید جلالیان  مترجمان کتاب بازداریابی و اعضای هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در موسسه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، عباس قبادی در این نشست گفت: اقتصاد و مجموع فعالیت‌های بازرگانی ایران دوران ویژه‌ای را طی می‌کند و در بین کشورهای در حال رشد دنیا، اقتصاد ایران با توجه به تحریم‌ها از تاب‌آوری منحصر‌بفردی برخوردار است. 
دبیرکارگروه تنظیم بازار با بیان اینکه در این شرایط هر نوع کالایی موجود است،  بیان داشت: باید به اندازه کافی و مطابق با نیاز بازار تولید  و بازاریابی کرد.  
قبادی تصریح کرد: خوشبختانه قطعه‌سازان کشور از این تحریم‌ها بهره‌ بردند و بیش از 60 تا 70 درصد قطعاتی که قبلا وارد کشور می‌شد را اکنون در داخل کشور تولید می‌کنند.
وی در مورد تنظیم بازار شب عید بیان داشت: هدف ما در این راستا هم تنظیم بازار شب عید و هم قدم برداشتن در مسیر سلامت مردم است و در این شرایط است که وارد مسیر بازداریابی می‌شویم.
دبیر کارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: در زمینه تامین گوشت مرغ و قرمز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و بیش از 130 درصد مصرف ایام عید و ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است. همچنین برای تامین سیب و پرتقال شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد و از پتانسیل اصناف برای توزیع استفاده خواهد شد. 
وی ادامه داد: در سراسر کشور 199 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال برگزار خواهد شد که در کنار آن حراج‌های فوق‌العاده هم برگزار می شود.
قبادی اظهار داشت: توزیع کالاهای اساسی در میادین میوه و تره‌بار در ایام پایانی سال انجام خواهد شد و برای کالاهای پر مصرف ماه مبارک رمضان هم تدارک لازم دیده شده است. 
در این جلسه نیز مطرح شد که بازداریابی یکی از زمینه‌های متعدد بازاریابی است که با قدرت تاثیرگذار خود می‌تواند کشور را در مقابل ناملایمات از جمله ناملایمات تحریم‌ها توانمند سازد. بازداریابی به دنبال راه‌هایی برای بازداشتن بازاریابی جهت مدیریت تقاضا می‌‌باشد.

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir