بازارگاههاي اينترنتي خدمات بازرگاني، نیازمند گسترش همگام با تحولات جهاني (953)
بازارگاههاي اينترنتي يكي از مولفههاي مهم تجارت الكترونيك كسبوكار به كسبوكار (B2B) محسوب ميشوند. اين بازارگاهها به عنوان نوعي از كسبوكارهاي پلتفرمي، نقش حلقه واسط را بين عرضهكنندگان و متقاضيان كالا و خدمات ايفا ميكنند. تا پيش از شيوع كرونا، برآورد ميشد كه سهم اين بازارگاهها از كل تجارت الكترونيك B2B جهان تا سال 2024 به 30 درصد برسد. اما همهگيري ويروس كرونا طي دو سال اخير موجب شده كه اقبال كسبوكارها به استفاده از آنها در سطح جهاني به طور قابل توجهي افزايش يابد.