درج قیمت تولیدکننده؛ تجارب کشورها و پیامدهای اجرا (967)
در بسیاری از کشورها برای مدیریت بازار حرکت از رویکردهای سنتی به رویکردهای تحولی (شامل ابزارهای هوشمند و خودتنظیم) بهمنظور ایجاد ثبات در عرضه و تقاضا صورت گرفته است. یکی از ابزارهای کلیدی در این خصوص «درج قیمت تولیدکننده و قیمت واحد» بر روی کالاست. به منظور ممانعت از تشتت قیمتها، در کشورهای هندوستان، مالزی، ترکیه، آلمان و استرالیا چاپ «قیمت مقطوع» فروش برای مصرفکننده نه تنها انجام نمیشود، بلکه به عنوان یک عامل شکلگیری رویههای ضد رقابتی «ممنوع» اعلام شده است.