بخشبندی مشتریان با استفاده از تکینکهای دادهکاوی
- تاریخ:
- 1387
- مجری:
- پریسا یعقوبی منظری
- کلیدواژه ها:
- مشتریان، تکنیکهای داده کاوی
امروزه اگر چه افراد بسیاری از سایت بانکهای مختلف بازدید به عمل میآورند اما تعداد مشتریان واقعی نسبت به حجم بازدید کنندگان که از سیستم بانکداری الکترونیکی استفاده مینمایند زیاد نیست. بنابراین مهمترین مسئلهای که بانکها باید در نظر بگیرند، این است که موانع و مشکلات موجود در بانکداری الکترونیکی را شناسایی کرده و در جهت تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان واقعی بکوشند. به منظور تأمین رضایت مشتری، در درجه اول بایستی از انتظارات و خواستههای وی به خوبی آگاه باشند، سپس با درنظر گرفتن این نیازها و انتظارات در جهت رفع و تأمین آنها بکوشند. تأمین رضایت مشتری، در تجارت مبتنی بر وب به دلیل ویژگیهای خاصی که این نوع از کسب و کار داراست، مانند عدم مواجهه رو در روی بانک و مشتری، تنوع خدمات و همچنین رقابت نزدیک و تنگاتنگ با دیگر بانکها توجه و دقت بیشتری را میطلبد، این کار پژوهشی به دنبال بررسی رضایت مشتریان با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی (مورد بانک ملت) میباشد؛ بدین منظور با جمعآوری اطلاعات و بهرهگیری از آنالیزهای آماری به مطالعه عوامل مؤثر بر این حوزه خواهد پرداخت.