-
همایش بررسی ابعاد حقوقی و تجاری دور جدید تحریم های یکجانبه ایالات متحده امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران
همایش ها . 1397/04/17گزارش نظرسنجی همایش... ادامه » -
پنجمین نشست همکاریهای صنعتی ایران- کره
همایش ها . 1396/08/09پنجمین همایش همکاری اقتصادی میان ایران و کره جنوبی با عنوان «اقتصاد سیاسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری» با حضور کارشناسانی از دو کشور در شهر سئول برگزار شد. در این گردهمایی که به ابتکار سازمان برنامه ریزی بین المللی کره (KIEP) برگزار شد، هیاتی از کشورمان به سرپرستی محمدرضا رضوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در آن شرکت داشتند. حسن طاهریان سفیر کشورمان در کره جنوبی در این همایش طی سخنانی، اهمیت تقویت همکاریهای اقتصادی و منافع متقابل آن بویژه در عصر پسابرجام میان ... ادامه » -
بیشینه سازی منافع مشارکت در زنجیرههای ارزش جهانی
همایش ها . 1396/08/09سیاستها، کسبوکارها و محیطهای توانمندسازی مشارکت در زنجیرههای ارزش جهانی در ایران با حضور متولیان موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی و کارشناسان مرکز بینالمللی تجارتITC مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تحلیلگران بر این باورند که درک جریانهای تجاری و صنعتی فعلی بدون فهم درست از زنجیرههای ارزش جهانی کاری بیفایده است. آنان ضمن تاکید بر نقش بسیار اثرگذار زنجیرههای ارزش جهانی در بازآرایی معماری تجارت ایران، درباره مشارکت ایرانیها در این حرکت پویای جهانی معتقدند دو ویژگی اساسی «تمرکز در بازارهای ... ادامه » -
دومین کنفرانس بین المللی انقلاب صنعتی چهارم
همایش ها . 1395/12/02شواهد و روند دگرگونی فنآوری در دهه اخیر، حاکی از تحولات گسترده در فعالیتهای اقتصادی و صنعتی با محوریت شبکه ها و سیستمهای هوشمند دارد. چندسالی است در مجامع دانشگاهی و بنگاههای با فناوری بالا سخن از انقلاب صنعتی چهارم در میان است. این نامگذاری بهدنبال سه انقلاب صنعتی صورت میگیرد که هرکدام در زمان خود جهان و زندگی ما را دگرگون کردند. در انقلاب یکم که بهواسطه اختراع موتور بخار بنیاد گرفت، کارخانهها با استفاده از ماشینآلات و تجهیزات مکانیکی که انرژی آنها به وسیله نیروی آب و بخار تامین میشد، ... ادامه » -
اولين همايش بين المللي سياستهاي صنعتي و تجاري براي توسعه صادرات و اشتغال، (1394:تهران)
همایش ها . 1395/02/01اولين كنفرانس بين المللي "سياستهاي صنعتي و تجاري براي توسعه صادرات غيرنفتي و ايجاد اشتغال" با هدف تبادل نظر در مورد سياستهاي صنعتي و تجاري مكمل سياستهاي اقتصاد كلان اتخاذ شده توسط دولت و به منظور اطمينان از رشد بلند مدت اقتصاد صادرات محور و اشتغال زا در تاریخ 18 و 19 مهرماه 1394 برگزار شد. • تبادل نظر در مورد سياست هاي در دست تدوين تجاري و صنعتي براي رشد پايدار صادرات محور و اشتغالزا در ايران • دستيابي به پيشنهادات مشخص جهت توسعه صنعتي و تجاري براي برنامه ششم توسعه اقتصادي، اجتماع... ادامه » -
پنجمين همايش ملی و دومين همايش بينالمللی لجستيك و زنجيره تامين ، (1391: تهران)
همایش ها . 1395/02/01 -
برگزاري اولين دوره جايزه ملی لجستيك، (1391: تهران)
همایش ها . 1395/02/01محورهاي همايش: طراحي و توسعه شبكه زنجيره تامين برنامهريزي و ارزيابي عملكرد در زنجيره تامين محركهاي مديريت زنجيره تامين (اعم از: اعتماد، اتحاد، مشارکت، همکاري، شفافيت، يکپارچگي، هماهنگي و..) مديريت ارتباطات در زنجيره تامين (تامينكنندگان و مشتريان) مديريت جريان مالي (اعم از: مديريت درآمد و قيمتگذاري و كاهش قيمت تمامشده) مديريت جريان اطلاعات و راهكارهاي مبتني بر فناوري اطلاعات مديريت توزيع و بستهبندي مديريت لجستيك (درون بنگاهي و برون بنگاهي) لجستيك معكوس برونسپاري و خص... ادامه » -
جشنواره ملی كاهش قيمت تمام شده، (1390: تهران)
همایش ها . 1395/02/01اولين جشنواره كاهش قيمت تمام شده هدف: ارتقاء سطح دانش و آگاهي مخاطبين نسبت به تكنيكها و ابزارهاي كاهش قيمت تمام شده در كشور توسعه و نهادينهسازي فرهنگ بكارگيري ابزارها و تكنيكها با معرفي تجربيات برتر الگوسازي شركتها و سازمانهاي موفق و تبيين الگوهاي مديريتي جديد در بخشهاي مختلف نهادينهسازي نظام كاهش هزينه و قيمت تمام شده در سطح كشور از طريق اعطاي نشان محورهاي كاري: تبيين اهميت و جايگاه موضوع نهضت كاهش قيمت تمام شده در فضاي اقتصاد، توليد و تجارت كشور معرفي ابزارها... ادامه » -
دومين همايش توسعه فضاي رقابتی در كشور ، (1389: تهران)
همایش ها . 1395/02/01دومين همايش توسعه فضاي رقابتي اهداف: تبيين ارتباط بين توسعه فضاي رقابتي و كاهش قيمت تمام شده تبيين نقش كارايي بازارها در توسعه فضاي رقابتي تبيين نقش نهادها و زيرساختها در توسعه فضاي رقابتي تبيين نقش ثبات اقتصاد كلان در توسعه فضاي رقابتي تبيين نقش ابداع و نوآوري در توسعه فضاي رقابتي محورهاي همايش: 1. نقش كاهش قيمت تمام شده در توسعه فضاي رقابتي 2. اثر رانتجويي و فساد بر توسعه فضاي رقابتي 3. تأثير انحصارات و موانع ورود به بازار بر توسعه فضاي رقابتي 4. نقش... ادامه » -
همايش بينالمللی همگرايی اقتصادی و تجاري كشورهاي اسلامی، (1389: تهران)
همایش ها . 1395/02/01همايش بينالمللی همگرايی اقتصادی و تجاري كشورهاي اسلامی، (1389: تهران)... ادامه » -
همايش ملی اصلاح الگوي مصرف، (1388: تهران)
همایش ها . 1395/02/01اولين همايش بررسي الزامات، سياستها و راهكارهاي اصلاح الگوي مصرف اهداف: بررسي و تبيين جنبههاي مختلف اصلاح الگوي مصرف ارتقاء فرهنگ استفاده بهينه از منابع در كشور بررسي و تبيين نقش دستگاههاي مختلف در اصلاح الگوي مصرف ارائه سياستها و راهكارهاي اصلاح الگوي مصرف منابع كشور ارائه راهكارهايي براي اصلاح الگوي مصرف محورهاي همايش: مفاهيم پايهاي اصلاح الگوي مصرف بررسي مفهومي و تئوريك اصلاح الگوي مصرف بررسي الگوي مصرف در ايران بررسي الگوي تطبيقي مصرف... ادامه » -
اولين همايش ملی توسعه فضاي رقابتی در كشور ، (1388:تهران)
همایش ها . 1395/02/01اولين همايش توسعه فضاي رقابتي در كشور نظر به نقش و اهميت فضاي رقابتي كشور در رشد و توسعه اقتصادي در عصر جهاني شدن اقتصاد، افزايش اشتغال و صادرات غيرنفتي، كاهش تورم و بهبود تراز تجاري غيرنفتي كشور، موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني قصد دارد همايش «توسعه فضاي رقابتي در كشور» را برگزار نمايد. اهداف: بررسي لزوم و تبيين عوامل موجد رقابتپذيري بررسي نقش سياستهاي كلان اقتصادي در رقابتپذيري بررسي نقش زيرساختها و قوانين در رقابتپذيري بررسي نقش سياستهاي تجاري در رقابتپذيري ارا... ادامه » -
همايش راهبرد توسعه اقتصادی ايران و عضويت در سازمان جهانی تجارت (WTO) ( 1382: تهران)
همایش ها . 1395/02/01 -
همايش بينالمللی راهكارهای ايجاد بازار مشترك اسلامي(1379 : تهران)
همایش ها . 1395/02/01 -
همايش ريشه يابی يك بحران، درسهايی از آسيای جنوب شرقي ( 1377: تهران)
همایش ها . 1395/02/01 -
همايش گسترش همكاريهای اقتصادي بازرگانی بين كشورهاي اسلامی (1376: تهران)
همایش ها . 1395/02/01 -
برگزاری بيش از 14 همايششناخت استعدادهاي بازرگانی اقتصادي استانها
همایش ها . 1395/02/01برگزاري بيش از 14 همايششناخت استعدادهاي بازرگاني اقتصادي استانها: همایش شناخت استعدادهای بازرگانی اقتصادی استان کرمانشاه ( هشتمین: 1376: کرمانشاه) همایش شناخت استعدادهای بازرگانی اقتصادی استان گیلان ( 1374: رشت) همایش شناخت استعدادهای بازرگانی اقتصادی خراسان ( 1373: مشهد) همایش شناخت استعدادهای بازرگانی اقتصادی سمنان ( چهاردهمین: 1381: سمنان) همایش شناخت استعدادهای بازرگانی اقتصادی همدان ( نهمین: 1377: همدان) همایش شناخت استعدادهای بازرگانی اقتصادی چهار محال و بختیاری ( هفتمین:... ادامه » -
سومين جشنواره پژوهش بازرگانی، 1388
همایش ها . 1395/02/01سومين جشنواره پژوهش بازرگاني محورهاي جشنواره: انتخاب و معرفي برترين ها سازمان برتر در حوزه پژوهش سازمان برتر در حوزه آموزش سازمان برتر در حوزه اطلاع رساني مقاله، كتب، طرح، گزارش، همايش، سمينار و ميزگرد برتر مديران و پژوهشگران برتر دبير هسته مطالعات برتر برگزاري نمايشگاه دستاورهاي پژوهش بازرگاني زمان: 29 آذر 88 مكان: تهران – سالن استاد روزبه موسسه مطالعات وپژوهش هاي بازرگاني... ادامه » -
چهارمين جشنواره پژوهش بازرگانی، 1389
همایش ها . 1395/02/01چهارمين جشنواره پژوهش بازرگاني محورهاي جشنواره: انتخاب و معرفي برترين ها سازمان برتر در حوزه پژوهش سازمان برتر در حوزه آموزش سازمان برتر در حوزه اطلاع رساني مقاله، كتب، طرح، گزارش، همايش، سمينار و ميزگرد برتر مديران و پژوهشگران برتر دبير هسته مطالعات برتر برگزاري نمايشگاه دستاورهاي پژوهش بازرگاني زمان: 22 آذر 89 مكان: تهران – سالن استاد روزبه موسسه مطالعات وپژوهش هاي بازرگاني... ادامه » -
جشنواره پژوهش صنعت، معدن و تجارت، 1390
همایش ها . 1395/02/01جشنواره پژوهش صنعت ، معدن و تجارت محورهاي جشنواره: انتخاب و معرفي برترين ها سازمان برتر در حوزه پژوهش سازمان برتر در حوزه آموزش سازمان برتر در حوزه اطلاع رساني مقاله، كتب، طرح، گزارش، همايش، سمينار و ميزگرد برتر مديران و پژوهشگران برتر دبير هسته مطالعات برتر برگزاري نمايشگاه دستاورهاي پژوهش بازرگاني زمان: آذر 90 مكان: تهران – سالن استاد روزبه موسسه مطالعات وپژوهش هاي بازرگاني... ادامه » -
جشنواره پژوهش صنعت، معدن و تجارت، 1391
همایش ها . 1395/02/01جشنواره پژوهش صنعت ، معدن و تجارت محورهاي جشنواره: انتخاب و معرفي برترين ها سازمان برتر در حوزه پژوهش سازمان برتر در حوزه آموزش سازمان برتر در حوزه اطلاع رساني مقاله، كتب، طرح، گزارش، همايش، سمينار و ميزگرد برتر مديران و پژوهشگران برتر دبير هسته مطالعات برتر برگزاري نمايشگاه دستاورهاي پژوهش بازرگاني زمان: دی 91 مكان: تهران – سالن استاد روزبه موسسه مطالعات وپژوهش هاي بازرگاني... ادامه » -
جشنواره پژوهش صنعت، معدن و تجارت، 1392
همایش ها . 1395/02/01سومين جشنواره جشنواره پژوهش صنعت ، معدن وتجارت اهداف: اشاعه فرهنگ مطالعه، پژوهش و نوآوري؛ ایجاد زمينه و فضاي رقابتي براي انجام فعاليتهاي دانش و پژوهش محور ؛ اشاعه فرهنگ مطالعه، پژوهش و فناوري؛ ایجاد زمينه و فضاي رقابتي براي انجام فعاليتهاي دانش و پژوهشمحور؛ ایجاد زمينههاي لازم براي رشد و شكوفايي ظرفيتهاي علمي موجود؛ تجلیل و تقدير از برترینهاي پژوهشي وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت؛ ارائه دستاوردهاي پژوهشي در نمايشگاه مجازي و همچنين نمايشگاه جانبي؛ تهيه كارنامه پژوه... ادامه »