بررسی ضرورت استفاده از لوگوی حلال جهت شناساندن حلیت محصولات غذایی ایران به جهان در راستای افزایش صادرات
- تاریخ:
- 1387
- مجری:
- بیتا نوروزی
- کلیدواژه ها:
- لوگوی حلال، صادرات، ایران، کشورهای اسلامی
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی جنبه های مختلف ضرورت لوگوی حلال برای نشان دادن حلیت محصولات صادراتی به بازارهای جهانی می باشد. لوگوی حلال، اولین تصویری است معرف حلیت محصول که فرد مسلمان را به انتخاب ترغیب میکند. بررسیها نشان میدهد که معتبر ترین لوگوهای حلال در جهان حدود 17 لوگو می باشد که تماماً در سطح ملی طراحی شده است و هیچ گونه لوگوی حلال در سطح منطقهای و بینالمللی تصویب و منتشر نگردیده است در این میان ایران فاقد یک لوگوی حلال شناخته شده است. با توجه به پتانسیلهای ایران در صادرات مواد غذایی به کشورهای منطقه و به منظور تسهیل در مبادلات تجاری بخصوص با کشورهای عضو اکو و گروه دی هشت ارائه و معرفی یک لوگوی اسلامی که بیانگر حلیت، ایمنی، بهداشت، محیط زیست و حمایت از مصرف کننده است با کمک کشورهای پیشرو میتواند زمینهساز توسعه مبادلات بازرگانی باشد