تاریخ:
1388
مجری:
محمدرضا طبیبی
کلیدواژه ها:
تسهیلات، خدمات، نانوتک (نانوفناوری)، وزارت بازرگانی، تجاری‌سازی محصول

تجربه کشورها نشان داده است که دستیابی به فواید و مزیت‌های موجود در نانوفناوری ، نیازمند رعایت کارکردهای خاص است که از جمله مهمترین آن‌ها تجاری سازی محصولات است. سوال این مطالعه آن است که وزارت بازرگانی به عنوان مهمترین مسئول تجاری‌سازی محصولات، چه تسهیلاتی را باید در اختیار بنگاه‌های فعال در این صنعت قرار دهد؟در راستای پاسخگویی بدین سوال اولویت‌بندی خدمات مورد نیاز شرکت‌ها، کمک موثری در فرایند تصمیم‌گیری بود. بنابراین ابتدا لیستی از خدمات قابل ارائه در وزارت بازرگانی تهیه شد. پس از آن پرسش‌نامه‌ای از خدمات قابل ارائه در وزارت بازرگانی تهیه شد و مورد نظرسنجی جامعه آماری شرکت‌های عضو «شبکه‌ نانوفناوری» قرار گرفت.یافته‌ها و نتایج بدست آمده، معرف خدمات مورد نیاز شرکت‌ها در راستای تجاری سازی محصولات خویش به ترتیب اولویت بود. در انتها نیز، به منظور ارائه این خدمات پیشنهادات و توصیه‌هایی نیز در سطح وزارت بازرگانی مطرح شد.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir