تاریخ:
1393
مجری:
فروغ مصطفی منتقمی, محمدرضا سعادت
کلیدواژه ها:
مصرف‌کننده- کالاهای داخلی - حمایت - تولید ملی

در این پژوهش، از آنجا که به تشریح و توصیف عینی عوامل مؤثر بر نگرش مصرف کنندگان در خرید محصولات داخلی می پردازد، از نظر ماهیت و روش تحقیق، توصیفی و از نوع پیمایشی، و از نظر نوع، یک تحقیق کاربردی است. از سوی دیگر، تحقیق حاضر از نظر مکانی، دارای خصوصیات کتابخانه‌ای و میدانی است.در این پژوهش از دو روش: 1- روش اسنادی و 2- مطالعه میدانی استفاده می‌شود:روش اسنادی: در این روش با جمع آوری اطلاعات ثبت شده، دسته‌بندی و تجزیه و تحلیل آنها، موضوع مورد بررسی تعیین می‌گردد. روش مطالعه میدانی: این روش از دو مرحله تشکیل می‌شود:الف- مرحله پایلوت: در این مرحله اطلاعات مورد نیاز به تدریج با انواع فنون جمع‌آوری اطلاعات اسنادی و میدانی، گردآوری و تجزیه و تحلیل می‌شود، به نحوی که مکانیزم عملکردی و روابط بین اجزای کنشمند در موضوع مورد بررسی، در پایان این مرحله شناسایی شده و وسعت میدان برای مرحله بعد برآورد می‌شود.ب- مرحله گردآوری اطلاعات میدانی: در این مرحله، با اتکا به شناخت تجربی مرحله پایلوت از کلیه مؤلفه‌ها و فاکتورهای عامل در موضوع مورد بررسی، با استفاده از تکنیک پرسشنامه، و روش نمونه‌گیری، اطلاعات را از میدان، گردآوری و ثبت نموده و برای تجزیه و تحلیل آماری و سنجش متغیرهای مورد پژوهش آماده می‌شوند. در واقع در مرحله پایلوت به این پرسش پاسخ داده می‌شود که: «چه متغیرهایی به طور تجربی در مکانیزم موضوع وجود دارند و باید اندازه‌گیری شوند» و در مرحله دوم متغیرها اندازه‌گیری می‌شوند، و در واقع به این پرسش پاسخ داده خواهد شد که: «هر عامل تا چه حد تأثیر دارد» و در نهایت، یافته‌های تحقیق تجزیه و تحلیل آماری می‌شوند.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir