تاریخ:
خرداد 1394
نویسنده:
عزت‌اله اصغری‌زاده
کلیدواژه ها:
زنجیره تأمین / آنتروپی شانون / روشهای تصمیمگیری چندمعیاره مبتنی بر تسلط / مدل مارتل و زاراس

امروزه شرکتها برای بقا در عرصه رقابت و دستیابی به مؤلفه های رضایت مشتری توجه بیشتری به مدیریت زنجیره تأمین داشتهاند به طوریکه دیگر رقابت بین شرکتها مطرح نیست بلکه بین زنجیرههای تأمین معنا پیدا میکند. در این میان، انتخاب تأمین کننده مناسب به عنوان یکی از ارکان زنجیره تأمین به منزله یک کلید استراتژیک جهت موفقیت سازمانها است. این مقاله به شناسایی مهمترین معیارها در مقوله مدیریت زنجیره تأمین و بررسی این موضوع میپردازد که آیا معیارهای مذکور فراگیر بوده و در تمام سازمانها همه ابعاد مهم جهت انتخاب تأمینکنندگان را در بر میگیرد و آیا معیارهای جامع و کاملی برای رتبهبندی تمام سازمانها ارائه شده است یا خیر. بنابراین، پس از تعیین این معیارها که از طریق مطالعات میدانی و بررسی مقالات و نظرات خبرگان حاصل شده، با کمک مدل غیرجبرانی مارتل و زاراس ــ که یک مدل آماری مبتنی بر تسلط (برجستگی آماری) نیز به حساب میآید ــ به اولویت بندی تأمین کنندگان در شرکت تولیدی آرد البرز به عنوان مطالعه موردی پرداخته شده است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir