تاریخ:
1397/01/18
نویسنده:
زهرا آقاجانی
کلیدواژه ها:
فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای

ابلاغ «ضوابط خاص داخلی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای برای صدور پروانه کسب» توسط مرکز اصناف و بازرگانان ایران (مورخ 3/4/1396) برخی مشکلاتی را برای علاقمندان ورود به بازار فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نوع تخفیفی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها ایجاد کرده است: -فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌لحاظ مساحت، تنوع، گروه‌های کالایی، تعدد بخش‌ها، ارائه خدمات و غیره به مدل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها فروشگاه‌های تخفیفی است. علیرغم آنکه این نوع فروشگاه‌ها در بسیاری از کشورها به‌دلیل بالابودن قیمت ملک (لزوم اتخاذ راهبرد کاهش قیمت تمام شده محصول) جزء فروشگاه‌های کوچک محسوب می‌شوند، مطابق ضابطه مذکور این فروشگاه‌ها در ردیف فروشگاه‌های بزرگ قلمداد ‌شده‌اند.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir