مشاهده در سامانه ترینداک
جایگاه خدمات پس از فروش در ارتقای کیفیت و زنجیره ارزش کالا (مورد صنعت خودرو) (827)
ديدگاه - VP-97-XXX-003
- تاریخ:
- 1397/02/19
- نویسنده:
- فهیمه بهرامی
- کلیدواژه ها:
- زنجیره ارزش کالا، ضمانت
خدمات پس از فروش، بخشی از خدمات مربوط به مشتریان است که میبایست پس از تحویل کالا به مشتری و طی دوره استفاده مصرفکننده از کالا در دوره ضمانت (گارانتی) و تعهد (وارانتی) تحقق یابد. در کشورهای توسعهیافته و در سطح بنگاههای موفق، موضوع خدمات پس از فروش بیشتر از اینکه امری تکنیکی و فنی برای شرکت باشد، یک ضرورت و اصل مدیریتی است که تمام جنبههای ارتباط با مشتریان را مدنظر دارد، لذا خدمات پس از فروش، یکی از مهمترین گام-های لازم در ارتقای کیفیت محصول و نهایتا فایدهمندی این خدمات در ایجاد و حفظ رضایت مصرفکنندگان میباشد.