مشاهده در سامانه ترینداک
جایگاه گروه های مختلف کالایی در سیاست گذاری تولید و تجارت (844)
ديدگاه - VP-97-XXX-022
- تاریخ:
- 1397/07/02
- نویسنده:
- -
- کلیدواژه ها:
- قاچاق، سیاست گذاری تولید و تجارت
دو سیاست "مبارزه با قاچاق" و "ترغیب مصرف کنندگان به مصرف کالای ایرانی" در راستای حمایت از تولیدملی، صنعتی شدن اقتصاد و توسعه اشتغال بسیار مهم ارزیابی میشوند. اما پرسش کلیدی اینکه در شرایطی که بیش از 95 درصد ارزش مصرف کالایی کشور از محل تولیدات داخلی است (با لحاظ قاچاق این رقم در اغلب سالها کمتر از90 درصد نمی شود)، پتانسیل حداکثری این دو سیاست در راستای تسریع صنعتی شدن و توسعه اشتغال به چه میزان بوده و آیا سیاستهای تکمیلی برای این دو سیاست میتوانند روند صنعتی شدن کشور را تسریع نماید؟