تاریخ:
1389
مجری:
سیدحسین رضوی حاجی‌آقا
کلیدواژه ها:
ارزیابی، تحقیقات، بازرگانی، طراحی

طرح حاضر طراحی مدل و فرآیندی به منظور ارزیابی فعالیت‌های تحقیقاتی سازمانهای فعال در بخش بازرگانی کشور است. موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی به عنوان متولی اصلی هدایت فعالیت‌های تحقیقاتی در وزارت بازرگانی و به تبع آن بخش بازرگانی، هر ساله نسبت به برگزاری جشنواره‌ای به منظور شناسایی و تقدیر از برترین‌های حوزه تحقیقات اقدام می‌نماید. تاکید بر طراحی مدلی جامع و علمی ضرورت اصلی در اجرای طرح حاضر بوده است. شناخت ضرورت و جایگاه ارزیابی در نظام پژوهش و آموزش بخش بازرگانی، طراحی فرآیند ارزیابی بگونهای که امکان بهبود فعالیتهای تحقیقاتی را فراهم آورد، تبیین زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارزیابی مناسب فعالیت‌های تحقیقاتی بخش بازرگانی در محورهای چهارگانه و بهره‌گیری از تجارب مشابه داخلی و خارجی در زمینه ارزیابی فعالیت‌های تحقیقاتی و انتقال تجارب. در شش فاز اجرا شده است. پس از بیان کلیات طرح در فاز اول، نسبت به بررسی نظام آموزش و پژوهش وزارت بازرگانی و مطالعه وضع موجود ارزیابی فعالیتهای تحقیقاتی در فازهای 2 و 3 اقدام شده است. فاز چهارم نیز به بررسی مبانی نظری و سوابق تحقیقات مشابه اختصاص یافته است. در فاز پنجم و ششم نسبت به طراحی مدل پیشنهادی ارزیابی و فرآیند پیاده‌سازی آن اقدام شده است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir