شناسایی و تعیین مدل بهینه بازاریابی در راستای کاهش قیمت مصرفکننده
- تاریخ:
- 1391
- مجری:
- شهابالدین شمس
- کلیدواژه ها:
- بازار- کاهش قیمت - قیمت محصول - صنایع خدمات - مصرف کننده - استراتژی
این تحقیق در دو فاز اجرا گردید. در فاز اول یا فاز "طراحی الگو"، پس از ارائه طرح تحقیق، مطالعه مقدماتی مبانی نظری مرتبط با تحقیق در دو حوزه الگوهای ارزیابی عملکرد بازاریابی و نقش و جایگاه عناصر آمیخته بازاریابی در افزایش بهای محصولات صورت گرفت و مدل اولیه کاهش بهای محصولات با رویکرد بازاریابی مبتنی بر آن الگوی اولیه تحقیق ارائه شد. آنگاه خبرگان عمگرا حوزه مورد بررسی شناسایی شدند و مصاحبههای عمیق نیمه ساختار یافته با ده نفر از خبرگان صنایع مختلف در دو طبقه محصولات خوراکی و غیر خوراکی صورت گرفت. مصاحبهها منجر به بررسی عوامل موثر بر کاهش بهای تمام شده محصولات و اصلاح الگوی اولیه طراحی شده گردید.در فاز دوم با فرضیههای تحقیق که امکان آزمون الگوی طراحی شده با رویکرد کمی را فراهم میکنند، ارائه شدند. در نهایت پرسشنامههای تحقیق تهیه شد و در بین نمونه آماری از خبرگان پانزده شرکت منتخب توزیع و جمع آوری گردید. در نهایت با توجه به تجزیه و تحلیل اطلاعات، اصلاحات و تعدیلهای لازم در الگوی کاهش بهای تمام شده محصولات با رویکرد بازاریابی صورت پذیرفت.