تاریخ:
بهمن 1390
نویسنده:
یوسف حسن‌پور کارسالاری
کلیدواژه ها:
وزارت صنعت معدن تجارت - راهبرد

ارایه فهرستی از راهبردهای هدایتی و حمایتی وزارت صنعت،معدن و تجارت ، مستلزم شناخت دقیق روندهای گذشته، وضعیت موجود و دیده بانی تحولات آتی در هر یک از حوزه‌های ماموریتی این وزارتخانه متناسب با وظایف محوله می باشد. یکی از نکات قابل توجه در این خصوص عدم دسترسی به آمار و اطلاعات به ویژه در حوزه های صنعت و معدن است. در این حوزه است. چراکه آمار قابل اتکا و به روز مهمترین ابزار بررسی روندهای قبلی، وضع موجود و تحولات آتی بخش‌های مورد بررسی است که مسیر را برای تدوین راهبردهای کارگشا و اثربخش هموار می‌سازد. درحال حاضر آخرین اطلاعات بخش صنعت و معدن قابل دسترس کشور آنهم به تفکیک صنایع کارخانه‌ای و معدن تنها تا سال 1388موجود می‌باشد که با توجه بحران اقتصاد جهانی و همچنین اجرای سیاست‌های مربوط به اصلاحات اقتصادی(هدفمندی یارانه‌ها) از سوی دولت در سالهای اخیر ، کمک چندانی به تحلیل وضعیت موجود نمی‌کند. لذا در این گزارش با عنایت به محدودیت‌های مذکور با استفاده از سه منبع آماری شامل شاخص‌های پیش‌بینی شده ماهنامه اقتصاد ایران، بانک اطلاعات موسسه مطالعات و پژوشهای بازرگانی و اطلاعات جمع‌آوری شده از نشست صاحب‌نظران در کانون تفکر موسسه ابتدا به بیان مهمترین چالش های موجود بخشهای صنعت ، معدن و تجارت کشور پرداخته شده و سپس با طرح عوامل ایجاد چالش‌های مذکور و تبیین آنها ،راهبردهای هدایتی و حمایتی پیشنهادی ارایه می‌گردد. با این تاکید که راهبردهای حمایتی ارائه شده مختص شرایط فعلی است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir