بررسی تطبیقی جایگاه متولیان بخش بازرگانی داخلی در ایران و کشورهای منتخب جهان
- تاریخ:
- آبان 1392
- نویسنده:
- زهرا آقاجانی
- کلیدواژه ها:
- بازرگانی داخلی - ایران - کشورهای - بررسی تطبیقی
فهرست فعالیتهایی که در حیطه وظایف و اختیارات متولیان حوزه بازرگانی کشورهای مورد بررسی وجود دارد، اما در ایران بهصورت مشخص در شرح وظایف معاونت توسعه بازرگانی بدان پرداخته نشده است. فهرست فعالیتهایی که در شرح وظایف معاونت توسعه بازرگانی بدان پرداخته شده است، اما در حیطه وظایف و اختیارات متولیان حوزه بازرگانی کشورهای مورد بررسی وجود ندارد.فهرست فعالیتهایی که بهصورت مشترک در شرح وظایف معاونت توسعه بازرگانی و رئوس وظایف و اختیارات متولیان حوزه بازرگانی کشورهای مورد بررسی وجود دارد.در مجموع موارد زیر جهت افزوده شدن به حوزه وظایف و اختیارات وزارتخانه در بخش بازرگانی داخلی پیشنهاد میشود: ایجاد برنامههای مصرفکنندگی هدفمند و ساماندهی امور حمایت از مصرفکنندگان؛ نظارت بر حسن اجرای مقررات ناظر بر کیفیت اقلام خوراکی ؛ مرتبسازی بانک اطلاعات ناظر بر حوزههای تولیدی و توزیعی؛ ایجاد محیطی رقابتی برای توسعه و پرورش کسبوکارهای پویا و جلوگیری از ایجاد انحصارات؛ اجرای طرحهای بهبود یکپارچهسازی مدیریت زنجیره تامین ؛ ارائه خدمات مشاوره به بخشهای غیردولتی ؛ توسعه خدمات بازرگانی.