ضرورت انجام اقداماتی برای شکل گیری مطلوب برگزاری حراج در نظام توزیع کالا و خدمات
- تاریخ:
- بهمن 1392
- نویسنده:
- داود چراغی
- کلیدواژه ها:
- نظام توزیع کالا و خدمات
عرضه کالاها و خدمات با ارائه تخفیف در قیمت آنها ازجمله خدماتی است که معمولاً از سوی عرضه کنندگان به منظور جلب نظر مصرف کنندگان، افزایش فروش یا فروش کالاهایی که تاریخ مصرف آنها در حال تمام شدن است و یا از نظر مصرفکنندگان از مد افتاده و در صورت عدم فروش آن کالاها، نگهداری و فروش آنها بدون ارایه تخفیف با مشکل روبهرو خواهد گردید، به کار می رود. طبق آییننامه اجرایی حراج کالا (موضوع ماده 84)، حراج به عرضه کالا جهت فروش به قیمت پایینتر از قیمت خرید یا تمام شده و نازلتر از قیمت متعارف و تعادلی بازار، مربوط به پایان فصل مصرف، توسعه اولیه فروش کالا، تعطیلی واحد صنفی که در مدت معین در واحدهای صنفی تحت شرایط و ضوابط این آییننامه انجام شود، اطلاق میگردد.