تاریخ:
اسفند 1392
نویسنده:
الناز میاندوآبچی
کلیدواژه ها:
نظام - بازرگانی داخلی - ایران - ترکیه - کره جنوبی

بازرگانی (چه داخلی و چه تجاری) دارای ماهیتی چند بخشی است. چنانچه کلیه عوامل موثر در بازرگانی داخلی یک کشور را اعم از سیاست¬گذاری، اجرا یا و نظارت در حوزه تامین، ذخیره سازی، توزیع، حمل ونقل، نظارت بر بازار، حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و حتی گمرک و غیره بدانیم، هر گروه از این حوزه ها دارای متولی خاصی هستند. به عبارتی نمی توان نهاد مستقل و مجردی را برای تولی گری کلیه مسائل مرتبط و تاثیرگذار در بازرگانی داخلی در نظر گرفت. نظام بازرگانی داخلی، یا در واقع ساختارهای نهادی و تقسیم وظایف بین نهادها در حوزه های مرتبط با بازرگانی داخلی در کشورهای مختلف، بنا به اولویت و اهمیت مسائل این حوزه و رویکرد برخورد با آنها متفاوت از یکدیگر است. در این گزارش به بررسی نظام بازرگانی داخلی دو کشور ترکیه و کره جنوبی و مقایسه آن را نظام بازرگانی داخلی ایران پرداخته می شود. این گزارش شامل سه بخش است، بخش اول و دوم به ترتیب نظام بازرگانی داخلی کشور ترکیه و کره جنوبی را مورد بررسی قرار می دهند و در بخش سوم جمع بندی مقایسه ای بین سه کشور ایران،‌ کره و ترکیه جنوبی از لحاظ چگونگی تفکیک وظایف مرتبط با نظام بازرگانی داخلی بین نهادهای مختلف ارائه شده است


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir