- تاریخ:
- اسفند 1394
- نویسنده:
- محمدرضا سعادت
- کلیدواژه ها:
- برندسازی - برند
به طور خلاصه همانگونه که دیویس عنوان میکند با یک برند قدرتمند خیلی چیزها امکان پذیر است. شما میتوانید:مبلغی اضافه بر قیمت رقیبانتان دریافت کنید. محصولات جدیدی را بسیار ارزانتر از رقیبانتان عرضه کنید.هزینههای توسعه را زودتر جبران کنید.هزینههای جذب مشتریان جدید را کاهش دهید.سود بیشتری بابت هر مشتری بدست آورید.تجربهی بیشتری جهت کنترل کانالهای توزیع خود کسب کنید. با آمادگی بیشتری میتوانید در فرصتهای مشارکت در تعیین برند و اخذ مجوز به جستجو بپردازید.برند خود را در بخشهای هدف بیشتری نفوذ دهید. همچنین نتایج تحقیقات او نشان داده است که:72 درصد مشتریان اظهار میکنند که حاضرند 20 درصد بیشتر بابت برند انتخابیشان نسبت به سایر برندهای رقیب بپردازند. 50 درصد مایلند 25 درصد بیشتر بپردازند، 40 درصد مایلند 30 درصد بیشتر بپردازند. بیش از 70 درصد از مشتریان از برند جهت راهنمایی در تصمیم خریدشان استفاده میکنند و در واقع بیش از 50 درصد خریدها بر مبنای برند صورت میگیرد.توصیههای همتایان و همکاران، اغلب 30 درصد خریدهایی که امروزه صورت میگیرند را تحت تاثیر قرار میدهند. بنابراین تجربه خوبی که یک مشتری از برند شما دارد ممکن است بر تصمیم خرید شخص یا اشخاص دیگری تأثیر گذارد. بیش از 50 درصد مصرفکنندگان معتقدند که یک برند قدرتمند باعث موفقیت بیشتری در معرفی محصولات جدید میشود و آنان بیشتر مایلند که محصول جدید را با برند مورد علاقه خود که به طور ضمنی توسط صاحب برند صحهگذاری شده است، خریداری نمایند (قره چه و کریمی، 1388). با عنایت به موارد فوق توجه دانشگاهیان و دست اندرکاران کسب وکارها بیش از پیش به سوی برند و ارزش ویژه برند معطوف گردیده و تاکنون موضوع تحقیقات گستردهای قرار گرفته است. شناسایی سازههای تشکیل دهنده ارزش ویژه برند و بررسی فعالیتهای مختلف بازاریابی که باعث تقویت این سازهها میشود از یک طرف و ارائه مدلهایی برای اندازهگیری ارزش ویژه برند از سوی دیگر برای شرکتها و صنایع مختلف به امری انکار ناپذیر تبدیل شده است.