تاریخ:
1393
نویسنده:
فرشته خطیب
کلیدواژه ها:
بازاریابی ویروسی، بازاریابی دهان به دهان (شفاهی)، برند.

دنیای امروز، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. تجارت نیز از این قاعده خارج نیست و در سطحی گسترده و با سرعت هر چه تمام تر متحول شده است. در طول سه دهه گذشته مفهوم بازاریابی تغییرات عمده ای یافته است.با پیدایش شبکه جهانی اینترنت، انقلابی در عرصه بازاریابی پدید آمد. مشتریان با قرار گرفتن در محیط پر شتاب زندگی امروزی نیازهای خود را با صرف کمترین زمان از اینترنت فراهم می کنند.یکی از این روشهای بازاریابی، بازاریابی ویروسی است. البته بازاریابی ویروسی یک هدف نیست، بلکه بخشی از استراتژی جامع بازاریابی شرکت است. در واقع هدف عمده فعالیت ها، ایجاد برند است و به منظور تحقق این هدف، می توان از بازاریابی ویروسی استفاده کرد. لذا با توجه به استقبال روز افزون کسب و کارها در بازار رقابتی از روشهای نوین بازاریابی و استفاده از ظرفیتهای موجود در شبکه های ارتباطی اجتماعی، نیاز به پژوهشی در این زمینه احساس می شود. پژوهشی که با بررسی همه جانبه موضوع بتواند راهکارهای عملی و بومی به شرکتهای فعال در کشور جهت دستیابی به اهدافشان ارائه دهد.در این پژوهش نخست به بررسی ادبیات بازاریابی ویروسی و اهمیت و جایگاه آن پرداخته شده است و سپس مفهوم برند و ابعاد آن مشخص و شرح داده میشود. در نهایت با توزیع پرسشنامه و جمع آوری داده ها و سپس تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گیری از فنون آماری نقش بازاریابی ویروسی بر توسعه برند مورد سنجش قرار گرفته است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir