تبیین راهکارهای عملیاتی توانمندسازی نیروی انسانی شرکتهای پخش در ایران
- تاریخ:
- آبان 1394
- نویسنده:
- زهرا آقاجانی, بهاره عریانی
- کلیدواژه ها:
- راهکار عملیاتی / توانمندسازی / شرکتهای پخش
مقاله حاضر با هدف تببین راهکارهای عملیاتی توانمندسازی نیروی انسانی در شرکتهای پخش در ایران تدوین شده است. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که پایین بودن سهم هزینههای آموزش و تحقیق و توسعه در شرکتهای پخش، سهم پایین شاغلان دارای آموزش حرفهای، سهم پایین کارکنان استفادهکننده از رایانه، متوسط سهم پرداخت الکترونیکی از کل مبادلات بازرگانی شرکتهای پخش دارای تجارت الکترونیکی و سهم پایین شرکتهای استفادهکننده از دستگاههای بارکدخوان از عمدهترین مشکلات نیروی انسانی در این شرکتها به شمار میرود. به این روی راهکارهای توانمندسازی نیروی انسانی را میتوان به صورت ارتقای سطح تعامل سازمانی و حرفهای (بخشیدن شأن حرفهای به آنان در سطح درون سازمانی و برون سازمانی)؛ آموزش و تامین تدارکات لازم در حد برنامهریزی و هماهنگی برای آنها (اهمیت سرمایه انسانی در مقابل نیروی کار)؛ پیشبینی مشوقهای ارتقای خلاقیت؛ تجهیز شرکتهای پخش به قوانین، دستورالعملها و اطلاعات موردنیاز شغلی از طریق الزام انجمن به ارائه خدمات اطلاعاتی و فنی موردنیاز به گروههای ذی نفع (واحدها) برشمرد. اما با توجه به اهمیت تامین مالی در شروع هر فعالیت ضروری است که سازوکارهایی جهت تامین مالی شرکتهای پخش پیشبینی شود.