تاریخ:
دي 1394
نویسنده:
زهرا احمدی, وحیدرضا میرابی
کلیدواژه ها:
صنعت نفت / صنایع وابسته / برند / برندسازی

به‌کارگیری راه‌کارهای برندسازی در بخش صنعت نفت و صنایع وابسته، باعث شناسایی بهتر و ایجاد تصویری مثبت از صنعت نفت ایران در داخل و خارج شده و با ایجاد برند جهانی و افزایش اطمینان در مشتریان و سرمایه‌گذاران، میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را افزایش می‌دهد. تلاش جهت حصول به برند جهانی صنعت نفت و موفقیت در کسب این امتیاز می‌تواند محرک و زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی کشور در کلیه ابعاد گردد که این امر نیز به نوعی منجر به امنیت اقتصادی در بلند‌مدت خواهد شد. این پژوهش با هدف تعیین راه‌کارهای برندسازی در صنعت نفت و صنایع وابسته مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش توصیفی پیمایشی بود و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. در این راستا روایی تحقیق توسط خبرگان و صاحب نظران و پایایی آن با تعیین آلفای کرونباخ (877/0) مورد تایید قرار گرفت و تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی به وسیله نرم افزار آماری SPSS نسخه 19 انجام شد. براساس یافته‌های حاصل از ادبیات پژوهشی و یافته‌های این تحقیق، عواملی نظیر مدیریت استراتژیک برند، حمایت‌های قانونی، کانال توزیع مناسب، نوآوری و نیروی انسانی متخصص، نقش مهمی را در ایجاد و تقویت برند صنعت نفت و صنایع وابسته و حضور فعالانه این صنعت در بازارهای جهانی ایفا می‌نمایند. همچنین مطابق نتایج حاصل از این پژوهش مهمترین راه کارهای برندسازی در صنعت نفت و صنایع وابسته در بخش خصوصی، مدیریت استراتژیک برند و در بخش دولتی، حمایت‌های قانونی می‌باشد.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir