ابهامات مربوط به عرضه کالا با تخفیفهای غیرمتعارف در برخی فروشگاهها (826)
- تاریخ:
- 1397/04/12
- نویسنده:
- زهرا آقاجانی
- کلیدواژه ها:
- فروشگاهها، خردهفروشی ، مصرفکنندگان
درج قیمت مصرف کننده بر روی برخی کالاها از روشهای آگاهی رسانی به مشتریان در خصوص حقوق طبیعی آنها است که سبب میشود تا رقابت قیمتی تا حد زیادی میان خردهفروشان از میان برود. در این راستا اخیرا موضوع تغییر شیوه اطلاعرسانی قیمت برخی کالاها در خردهفروشی یا برچسبگذاری قیمت در محل خردهفروشی (محل عرضه کالا) مورد توجه قرار گرفت، اما طرح مذکور مدتی پس از ابلاغ لغو شد. علت لغو طرح، ممانعت از تبعات احتمالی آن نظیر ایجاد تشتت قیمت در مورد کالاهای مدنظر در سطح کشور، محلات، انواع فروشگاهها و سردرگمی مصرفکنندگان در خصوص قیمت پایه محصولات (بهعنوان قیمت مرجع که تعیین کننده ارزان فروشی یا گران فروشی هریک از فروشندگان است) اعلام شد.