تدوین استراتژیهای روابط عمومی وزارت بازرگانی
- تاریخ:
- 1390
- مجری:
- شهرزاد چیتساز
- کلیدواژه ها:
- برنامهریزی استراتژیک، روابط عمومی، ذینفعان کلیدی، ابزار ارتباطی، وزارت بازرگانی
طی کردن مراحل پنج گانه طراحی شده در این پژوهش رسیدن به اهدف مورد نظر یعنی سه خروجی کابردی و عملی اصلی:1.سند چشم انداز، ماموریت و منشور اخلاقی و کیفیت حرفه ای روابط عمومی وزارت بازرگانی،2.گزارش شناخت استراتژیک روابط عمومی وزارت بازرگانی و 3.استراتژی ها، راهکارها و برنامه های عملیاتی روابط عمومی وزارت بازرگانی را محقق ساخته است.با راهنما قراردادن اسناد سه گانه چشم انداز، ماموریت و منشور اخلاقی و کیفیت حرفه ای ، نتایج تحلیل SWOT بر اساس فهرست 74 نقطه قوت، 91 نقطه ضعف، 94 زمینه فرصت و 132 زمینه تهدید به دست آمده از تحلیل محیط داخلی و خارجی و استفاده از نتایج مطالعات نظری و تطبیقی ، شش استراتژی اصلی و ذیل هر کدام راهکارها، برنامه های عملیاتی اصلی و برنامه های عملیاتی فرعی تدوین شده است. این شش استراتژی اصلی عبارتند از: 1-استقرار نظام جامع برنامه ریزی (در راستای تبدیل شدن به واحد تصمیم ساز و تصمیم گیرنده) 2-مدیریت پرتفلیوی خدمات ذی نفعان (در جهت توزیع عادلانه اطلاعات اقتصادی، دانش فزایی و فرهنگ سازی برای همه ذی نفعان) 3-استقرار نظام پایش و تحلیل (جهت تبدیل شدن به سازمان کنش گرا و چابک) 4-استقرار نظام مدیریت دانش و توسعه پژوهش و فناوری ( جهت تبدیل شدن به یکی از بهترین نمونه های عملی در تولید و حفظ علم کاربردی) 5-استقرار رویکرد بین المللی 6-استقرار نظام مدیریت ساختار و توسعه سرمایه انسانی توصیه های سیاستی و کاربردی عملی کردن راهکارها و برنامه های عملیاتی ذیل 6 استراتژی مذکور است.