تاریخ:
1398/07/15
نویسنده:
محمدرضا صادقی فروشانی
کلیدواژه ها:
تنظیم بازار، شبکه توزیع

هر ساله با نزدیک شدن ایام پایانی سال و عید نوروز مسئولان تنظیم بازار محصولات کشاورزی در جهت ایجاد آرامش در بازار، اقدام به اعلام برنامه‌های خود در زمینه تنظیم بازار شب عید می‌نمایند، اما بواسطه وجود موانع و عوامل متعدد از جمله ضعف در نظام اطلاعاتی شبکه توزیع کشور و بعضا عوامل جوی و همچنین بلایای طبیعی و مدیریتی گاها تحقق این وعده‌ها با مشکلاتی مواجه شده است و علی‌رغم اعلام برنامه خرید و ذخیره سازی مکفی با تاکید بر عدم نگرانی مردم از تامین میوه شب عید و اعلام وجود هزاران تن میوه در انبارها وسردخانه‌ها، در نوروز برخی از این سال‌ها بعضا امکان تحقق کامل برنامه تنظیم بازار بدلیل وجود برخی ناهماهنگی‌های اجرایی میسر نگردیده و موجب افزایش قیمت میوه ومرکبات و برخی سبزیجات تازه در روزهای آغازین سال شده است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir