درسهایی از تجارب گذشته در تنظیم بازارمیوه ایام عید نوروز (863)
- تاریخ:
- 1398/07/15
- نویسنده:
- محمدرضا صادقی فروشانی
- کلیدواژه ها:
- تنظیم بازار، شبکه توزیع
هر ساله با نزدیک شدن ایام پایانی سال و عید نوروز مسئولان تنظیم بازار محصولات کشاورزی در جهت ایجاد آرامش در بازار، اقدام به اعلام برنامههای خود در زمینه تنظیم بازار شب عید مینمایند، اما بواسطه وجود موانع و عوامل متعدد از جمله ضعف در نظام اطلاعاتی شبکه توزیع کشور و بعضا عوامل جوی و همچنین بلایای طبیعی و مدیریتی گاها تحقق این وعدهها با مشکلاتی مواجه شده است و علیرغم اعلام برنامه خرید و ذخیره سازی مکفی با تاکید بر عدم نگرانی مردم از تامین میوه شب عید و اعلام وجود هزاران تن میوه در انبارها وسردخانهها، در نوروز برخی از این سالها بعضا امکان تحقق کامل برنامه تنظیم بازار بدلیل وجود برخی ناهماهنگیهای اجرایی میسر نگردیده و موجب افزایش قیمت میوه ومرکبات و برخی سبزیجات تازه در روزهای آغازین سال شده است.