- تاریخ:
- 1399/07/01
- نویسنده:
- -
- کلیدواژه ها:
- تولید داخلی، فرآیندهای تامین، تولید، توزیع و فروش
وجود تنظیم گری یکپارچه و هماهنگ در سه سطح کلان، بخشی و بازاری لازمه حمایت از تولید داخل است. یک بنگاه تولیدی و صنعتی اگر چه از جهت تامین مواد اولیه و واسطهای، ماشینآلات و تجهیزات مورد نیاز تولید و همچنین فروش محصول خود با بازار کالا و خدمات سروکار دارد، اما فرآیندهای تامین، تولید، توزیع و فروش آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم متاثر از عملکرد سایر بازارهای اقتصادی نظیر بازار کار (تامین نیروی کار کیفی و توانمند متناسب با نیاز صنعتگر)، بازار پول (هزینههای مالی تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت)، بازار ارز و ... است. از اینرو است که آثار عملکرد نهادهای تنظیمگر در حوزههای مختلف سیاستگذاری در بازار حقیقی کالا و خدمات بخوبی قابل مشاهده است (نظیر تاثیر افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت برخی کالا و خدمات).