چالشها و فرصتهای شیوع کرونا برای فروشگاههای زنجیره ای در جهان و ایران (91)
- تاریخ:
- 1399/11/14
- نویسنده:
- -
- کلیدواژه ها:
- کرونا،فروشگاههای زنجیره ای
شیوع ویروس کرونا طی ماههای اخیر، تاثیرات عمیقی را بر بخش خردهفروشی جهان داشته که ناشی از مسائلی چون اعمال محدودیتها و پروتکلهای بهداشتی برای مقابله با شیوع بیماری، کاهش سطح درآمدها و تغییر در تقاضای مصرفکنندگان میباشد . الگوهای رفتاری مصرفکنندگان به دلیل ملاحظات بهداشتی و اقتصادی تغییرات قابل توجهی داشته است. از یک سو تقاضا برای خرید اقلام ضروری خوراکی و بهداشتی افزایش قابل توجهی داشته و تقاضا برای خرید اقلام غیرضروری کاهش یافته است و از سوی دیگر، جهان شاهد روندهایی نظیر افزایش اقبال به خریدهای آنلاین، تمایل به خرید مواد غذایی محلی، توجه به ارزش واقعی کالا در مقابل قیمت آن، کاهش وفاداری به برندهای مطرح جهانی به نفع برندهای محلی اما در دسترس و سالمتر بوده است. مجموعه این موارد، موجب تغییرات مهمی در فعالیتهای