تحول در شبکه توزیع کالا از مسیر گسترش خردهفروشی آنلاین در ایران
- تاریخ:
- تير 1400
- نویسنده:
- -
- کلیدواژه ها:
- کووید-19، خردهفروشی آنلاین، اقلام مصرفی پرگردش
همهگیری ویروس کووید-19 در ماههای اخیر، تغییر و تحولات زیادی در سبک زندگی و فضای فعالیتهای اقتصادی جوامع به دنبال داشته است. بهطوری که بیکاری، کاهش درآمدها و نگرانی افراد از آینده آنها بر آن داشته که برای مدیریت هزینههای خود از خرید اقلام غیرضروری خودداری کرده و عمده بودجه خود را صرف تامین نیازهای غذایی و بهداشتی کنند. مجموعه این تحولات موجب شده که خردهفروشی آنلاین، بهخصوص برای اقلام مصرفی پرگردش با اقبال زیادی در جهان و ایران مواجه شود. این گزارش ضمن بررسی تاثیر کرونا بر وضعیت فروش آنلاین این اقلام و تجربیات موجود در این زمینه در جهان و ایران در سطوح بنگاهی و سیاستگذاری، پیشنهاداتی را برای گسترش خردهفروشی آنلاین اقلام مصرفی پرگردش در کشور ارایه شده است.