تاریخ:
مرداد 1401
نویسنده:
-
کلیدواژه ها:
فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای، واحدهای صنفی، اقلام مصرفی پرگردش

اگر چه گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای، امروزه به روندی غالب در اغلب کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است. اما بدیهی است که هر نوع تحولاتی در حوزه خرده‌فروشی، در کنار اثرات اقتصادی و اجتماعی مثبت آن، می‌تواند پیامدهایی را برای اعضای مختلف شبکه توزیع کالا اعم از خرده‌فروشان سنتی، تامین‌کنندگان کالا، مصرف‌کنندگان و غیره به دنبال داشته باشد. در گزارش حاضر موارد مهمی نظیر اثرات مثبت و تبعات منفی گسترش این فروشگاه‌ها بر واحدهای خرد صنفی، امکان‌پذیری ارزیابی تاثیرات مزبور به لحاظ دسترسی به آمار و اطلاعات لازم (با تاکید بر متغیرهای تعداد واحدهای صنفی، اشتغال، فروش و ...)، پاسخگویی به برخی شائبه‌های مطرح شده درباره توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و در نهایت ارائه پیشنهاداتی برای رفع یا تعدیل برخی مشکلات مورد توجه قرار گرفته است.


محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir