بررسی خدمات پسازفروش الکترونیکی در صنعت لوازمخانگی انرژیبر
- تاریخ:
- 1386
- مجری:
- محمدرحیم اسفیدانی
- کلیدواژه ها:
- خدمات پس از فروش ، خدمات الکترونیکی ، تجارت الکترونیکی ، لوازم خانگی
اهمیت حفظ مشتریان در سازمانها به اندازهای زیادی است که امروزه بسیاری از سازمانها تلاش می نمایند تا با استفاده از روشهای نوین ارایه خدمات پس از فروش به مشتریان بتوانند به مشتریان خود در طول حیات آنها ارزش ارایه نمایند تا از این طریق حیات خود را در صحنه رقابت تضمین نمایند. این مطلب بر اساس بررسیهای به عمل آمده در شرکتهای تولیدکنندهی لوازم خانگی اهمیتی دو چندان دارد. بر این اساس در تحقیق حاضر سعی بر این بوده است تا در موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی زمینههای انجام طرح پژوهشی با عنوان « بررسی خدمات پس از فروش الکترونیکی در صنعت لوازم خانگی انرژی بر: رویکردی تطبیقی » فراهم آید. طرح با طی مراحل ذیل انجام گرفت، بطوریکه در مرحله اول انواع خدمات پس از فروش شناسایی شد و در ادامه خدمات قابل ارائه بهصورت الکترونیکی از میان کلیهی موارد موجود شناسایی گردیدند. در مرحله دوم ضمن بررسی وضعیت ارائه خدمات در شرکتهای داخلی و خارجی، یک طبقهبندی برای اینگونه خدمات ارائه گردید. در مرحلهی پایانی نیز با توجه به سطح بلوغ و نیز شکاف موجود بین شرکتهای داخلی و خارجی، توصیههایی جهت رفع این شکاف ارائه شده است.