چهاردهمین سفر تیم ارزیابی طرح های سرمایه گذاری (با حضور میثم بشیری) نماینده موسسه به استان کرمان و جنوب کرمان

میثم بشیری عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‏های بازرگانی به همراه هیات ارزیابی پروژه ‏های وزارت صنعت، معدن و تجارت از طرح‏های نیمه تمام استان کرمان و جنوب کرمان در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه 29-31 شهریور ماه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش‏های بازرگانی، در این سفر جلسات کارشناسی با حضور روسا، معاونان و مدیران سازمان صمت استان کرمان و جنوب کرمان و تیم ارزیاب برگزار شد.

در این سفر طرح‏های با درصد پیشرفت بالای 60 درصد و با اشتغال بالای 50 نفر مورد ارزیابی قرار گرفت (شامل 30 طرح در استان کرمان و 20 طرح در جنوب کرمان) و در نهایت از برخی شرکت‏ها (فولاد بافت، تینا پروتئین کیش، مجتمع فروآلیاژ رباط) بازدید به‏عمل آمد.

در روز دوم سفر به دلیل حضور نماینده منطقه بافت، ارزوئیه و رابر از این منطقه بازدید بعمل آمد و چالش‏ها و مزیت‏های منطقه مورد شناسایی قرار گرفت. بر این اساس مهم‏ترین چالش‏های مناطق بافت، ارزوئیه و رابر عدم وجود زیرساخت‏های مناسب آب، برق و گاز، راه، بیکاری بالا و محرومیت بالای آن شناسایی شد. و در نهایت با توجه به مزیت‏های کشاورزی و معدنی در منطقه مزبور توجه به تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بافت، انجام اقدامات پی‏جویی و شناسایی پهنه‏های معدنی ارزوئیه، بافت و رابر در خصوص ذخایر مس، کرومیت و منگز، تولید فرو آلیاژهای فرو کروم و فرو منگنز در منطقه آبدشت ارزوئیه، سرمایه‏گذاری در صنایع مس و پایین دست آن در این مناطق، ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و همچنین انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی برای شناسایی ذخایر معدنی در این شهرستان‏ها تاکید گردید.        

حضور نمایندگان موسسه مطالعات و پژوهش‏های بازرگانی در سفرهای استانی و نظارت بر طرح‏های سرمایه‏گذاری‏ بر اساس تصمیم ستاد سرمایه ‏گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir