مقاله حامد عادلی نیک به عنوان مقاله برتر در هفتمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری ایران انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، در این رویداد حامد عادلی نیک مدیر گروه معدن و صنایع معدنی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به ارایه مقاله و سخنرانی پرداختند که با آرای داوران و مجموع امتیازات مقاله ایشان به همراه دو تن دیگر به عنوان مقاله برتر انتخاب شد و از ایشان با اهدای سکه تمام بهارآزادی تقدیر به عمل آمد.

عنوان مقاله و سخنرانی عادلی نیک " برنامه راهبردی توسعه صنعت مسترپچ و کامپانداهای پلیمری ایران " بوده است که خلاصه آن به شرح زیر است:

چالش کلیدی توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در ایران؛ چگونگی تبدیل مزیت نسبی کشور در محصولات پایه و بالادست به مزیت رقابتی و تولید صادراتی در محصولات پایین‌دست است. یکی از نمودهای تبدیل مزیت نسبی به مزیت رقابتی در صنایع پایین‌دست پتروشیمی، توسعه صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری در کشور است.

بسياري از صنايع همچون صنعت نساجي، خودرو، ساختمان، لوازم خانگي، سیم و کابل و ... مصرف‌كننده محصولات صنعت كامپاند و مستربچ هستند، توسعه اين صنعت اهمیت و ضرورتی بیش از پیش پیدا می‌کند. در واقع صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری، به عنوان یک صنعت میانی در زنجیره ارزش محصولات پتروشیمیایی، تامین‌کننده قطعات مورد استفاده در صنایع مصرف‌کننده نهایی است.

با این وجود نرخ بهره‌برداری پایین از ظرفیت‌های ایجاد شده این صنعت حاکی از توسعه نه چندان مناسب آن در کشور است. در واقع علی‌رغم ظرفیت فراوان، این صنعت از توسعه مطلوبی برخوردار نیست. لذا لزوم تدوین برنامه راهبردی برای توسعه صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری ایران از سوی انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاندهای پلیمری ایران تشخیص داده و این مهم به حامد عادلی نیک سپرده شد.

سخنرانی حامد عادلی نیک در هفتمین کنفرانس بین‌المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری ایران، مشتمل بر بخش‌های زیر بوده است:

          شناسایی گستره صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری

          روندهای آتی حاکم بر صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری در جهان و ایران

          تحلیل آماری عملکرد صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری در ایران

          زیست‌بوم صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری در ایران

          محیط‌شناسی صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری  ایران

          احصای مسائل استراتژیک صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری  ایران

          تعیین مسیر تحول: استراتژی‌های مرجع

          برنامه راهبردی توسعه صنعت مستربچ و کامپاندهای پلیمری  ایران

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir