تدوین «سند تحول نظام توزیع کالا در ایران»

به گزارش شاتا به نقل از روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، احمد تشکینی عنوان کرد: بخش توزیع یکی از حلقه‌های مفقوده و مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است که نه تنها به لحاظ کارکرد اقتصادی و تاثیر بر سایر بخش‌های اقتصادی، بلکه بواسطه سهم بالا از تولید ناخالص داخلی نیز از جایگاه استراتژیک برخوردار است. در این راستا طرح مطالعاتی‌ اجرایی با هدف بهبود نظام توزیع در اقتصاد ایران توسط این موسسه به انجام رسیده است.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی اضافه کرد: این مطالعه کاربردی-اجرایی ابعاد وسیعی دارد که سرفصل‌های آن شامل واقعیاتی از بخش توزیع ایران، بررسی ابعاد نظری سیاستگزاری در نظام توزیع، بررسی وضعیت حاکم بر سازماندهی و مدیریت بخش توزیع، بررسی وضعیت حاکم بر زیرساخت‌های پشتیبان بخش توزیع، تحولات ساختار توزیع در ایران، تجربه کشورهای منتخب در مدیریت نظام توزیع، شناسایی مسایل استراتژیک بخش توزیع در ایران، تحلیل شکاف حرکت از وضع موجود به مطلوب در بخش توزیع،تعیین مسیر تحول اهداف و راهبردها و معرفی بسته-های سیاستی می‌باشد.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی‌اجرایی مذکور در نهایت به تدوین سندی با عنوان «سند جامع نظام توزیع کالا در ایران» شده است که به موضوعات متنوع و وسیع حوزه توزیع پرداخته شده است.

تشکینی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه جدی به بهبود و ارتقای نظام توزیع کشور است که در این راستا با مبنا قرار گرفتن مطالعه انجام شده در این موسسه، برنامه‌های عملیاتی و مشخصی ذیل این موضوع تعریف شده است.

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir