گسترش سهامداری مردم و توجه به آمایش سرزمین

به گزارش شاتا، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با نهادهای سرمایه‌گذاری و هم افزایی و تبادل نظر برای توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب، افزود: سرمایه گذاری به دو دلیل برای ما حائز اهمیت است، یکی از دلایل توسعه اشتغال و دیگری مدیریت هدایت نقدینگی و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری است.

وی در این خصوص تصریح کرد: از یک طرف فرصتهای کسب و کار برای افراد جویای کار به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی کم است و از طرف دیگر سرمایه‌گذاران به دنبال فرصت‌های پایدار و مطمئن سرمایه گذاری هستند.

رشته فعالیتها و حلقه‌های مفقوده، شناسایی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این راستا ۶ محور مورد تاکید است تا فصل جدیدی از سرمایه‌گذاری را ارائه نماییم، گفت: محور اول اولویت هاست، در این راستا رشته فعالیت ها و حلقه‌های مفقوده شناسایی شده است.

فاطمی امین اضافه کرد: به عنوان نمونه در سال های گذشته در تولید فولاد خام رشد داشته‌ایم، ترانسفورماتور هم تولید نمودیم اما ورق هسته را وارد می کنیم، یعنی میلیون‌ها تن شمش خارج و ورق هسته وارد می‌شود.

توجه به آمایش سرزمینی در سند برنامه های سرمایه گذاری

وی محور دوم را آمایش سرزمینی دانست و بیان کرد: در برخی نقاط شاهد تراکم صنعت و در برخی دیگر کمبود صنعت را شاهد هستیم، امکانات باید به صورت متوازن توزیع شود، بخصوص که مکان یابی های نادرست هزینه های زیادی را تحمیل کرده است.

تامین مالی هر پروژه از ابتدا تا انتها باید معلوم باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع تأمین مالی را از دیگر محورها دانست و گفت: تأمین مالی هر پروژه از ابتدا تا انتها باید معلوم باشد.

آماده‌سازی بسترهای سرمایه گذاری در دستور کار است

فاطمی امین ادامه داد: محور چهارم آماده‌سازی بسترهای سرمایه گذاری است، سرمایه گذار باید به راحتی بتواند سرمایه گذاری نماید.

گسترش سهامداری مردم از اولویت هاست

وی همچنین محور پنجم را گسترش سهامداری مردم دانست و بیان کرد: به موضوع توزیع ثروت در سرمایه گذاری توجه می کنیم؛ به عنوان نمونه معدن مس «جان جا» به مزایده گذاشته شد و سه شرکت برنده شدند که برنده اصلی و نهایی باید ۳۰ درصد سهام خود را به مردم واگذار نماید تا مردم احساس نفع ببرند و همراهی کنند.

ضرورت هماهنگی بین ذینفعان در برنامه های سرمایه گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت هماهنگی بین ذینفعان (استانداران، فرمانداران، ارکان حاکمیتی و امام جمعه) را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: با این هماهنگی کار سرمایه گذاری در شهرستان و استان به خوبی جلو می‌رود.

وی همچنین تصریح کرد: رویکرد ما در توسعه سرمایه گذاری با ۶ محور به پیش خواهد رفت.

درخواست وزیر صمت از نهادهای سرمایه گذار برای تحلیل و شناسایی فرصتها و موانع سرمایه گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود از نهادهای سرمایه‌گذاری خواست که در حوزه تحلیل و شناسایی فرصت ها و موانع سرمایه گذاری با وزارت صمت همکاری و هم افزایی نمایند.

انتشار پیش نویس برنامه های سرمایه گذاری وزارت صمت در هفته آینده

فاطمی امین با بیان اینکه سند پیش نویس برنامه های سرمایه گذاری برای ارزیابی، تحلیل و نقد، هفته آینده منتشر می‌شود، افزود: نهادهای سرمایه‌گذاری فهرست را بررسی و ارزیابی کنند.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir