اجرای طرح آمایش فرصتی برای تبدیل کرمان به قطب صنعتی کشور است

به گزارش شاتا، عفت شریعتی این نشست را حسن مطلعی برای تقویت بنیان‌های صنعتی در کشور دانست و افزود: مشکلات صنعتی این استان در ۹۹ درصد موارد با دیگر شهرستان‌های آن مشترک است، بنابراین طرح آمایش صمت در سالی که باید توجه به مبانی تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین معیار باشد به معنای شناسایی ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها به شیوه‌ای نتیجه‌بخش است.

 

وی ادامه داد: اکنون در زرند و کوهبنان پایه‌های صنعتی قابل‌توجهی در ابعاد مختلف مانند فولاد، زغال‌سنگ، سرب و روی وجود دارد، اما نیازمند ساماندهی اساسی است.

 

شریعتی تصریح کرد: باید برنامه‌ای برای سال ۱۴۰۱ تدوین شود که شرایط جلب اعتماد مردم به سرمایه‌گذاران را ایجاد کند، همچنین لازم است سرمایه‌گذاران چه شخصیت‌های حقیقی چه حقوقی، توجه به ویژگی خاص شهرستان‌ها را که خواسته‌های به‌حق مردم نیز هست در اولویت کار خود قرار دهند.

 

وی یادآور شد: در شهرستان زرند، فولاد نقش مهمی در تقویت بنیان‌های اقتصادی استان و کشور داشته وی نیازمند توجهی خاص است؛ همچنین در شهرستان کوهبنان ظرفیت‌های توسعه معدنی و صنایع مرتبط می‌تواند فعالانه‌تر مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده استان کرمان در مجلس‌شورای‌اسلامی ادامه داد: معدن سرب و روی شهرستان کوهبنان از نظر اکتشاف، ظرفیت‌های بارز و قابل‌توجهی دارد، اما از دو سال گذشته مزایده‌ها باطل‌شده که سبب نارضایتی مردم شده است.

 

شریعتی در ادامه با تأکید بر لزوم ساماندهی معدن سرب و روی کوهبنان، گفت: نابسامانی جاده‌های مواصلاتی مسیرهای زرند – رفسنجان و کوهبنان به کرمان مخاطراتی را برای صنعت داشته و نیازمند توجه جدی است.

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir