سمينار "فرصت ها و چالش هاي پيش رو براي همکاري بين ايران و کره جنوبي در دوره پساتحريم" برگزار شد.

سمينار فرصت ها و چالش هاي پيش رو براي همکاري بين ايران و کره در دوره پساتحريم 9 خرداد با حضور دکتر محمدرضا رضوي، رييس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني، KIM Seung-Ho سفير کره جنوبي در ايران، Dr. LEE Jae Young رييس سازمانKIEP   ( موسسه سياست هاي اقتصادي بين المللي کره) و .... در موسسه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني، از جمله محورهاي اين سمينار مي توان به  توسعه صنعتي ايران در دوره پساتحريم، همکاري هاي استراتژيک ايران و کره جنوبي پس از توافق هسته اي و ژئوپليتيک هاي احاطه کننده دو کشور اشاره کرد.
همچنين در سمينار فرصت ها و چالش هاي پيش رو براي همکاري بين دو کشور در دوره پساتحريم ، مقالاتي در زمينه فرصت ها و چالش هاي جديد ايران در اقتصاد پساتحريم در بخش هاي گاز، نفت و خودرو ارايه شد.
همچنين در اين همايش ضمن معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري مشترک و زمينه هاي توسعه تجارت في مابين اقدامات لازم براي گسترش همکاري هاي اقتصادي بين ايران و کره جنوبي و نيز توسعه همکارهاي  فرهنگي بين دو کشور بحث و بررسي شد.

رييس موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني با بيان اينکه وزارت صنعت، معدن و تجارت بدنبال افزايش همکاري هاي اقتصادي با جهان است گفت: تعامل با بازارهاي جهاني، کاهش همزمان تنش ها در منطقه، افزايش ثبات براي ساختن آينده اي بهتر براي کشور و منطقه از مهمترين اولويت هاي وزارتخانه است.
به گزارش روابط عمومي موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني، دکتر محمدرضا رضوي در چهارمين مجمع همکاري هاي دو جانبه ايران و کره جنوبي که با حضور بيش از 15 محقق کره اي از موسسات KIEP و آسان صبح امروز در موسسه برگزار شد افزود: متاسفانه برخي ايران هراسي را گسترش مي دهند اما اميدواريم اين گفت و گوها به شناخت بيشتر جهان از ايران و کاهش تاثير تبليغات ايران هراسي کمک کند.
رضوي يکي از اهداف موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني را مطالعه روش هاي ايجاد ارزش افزوده در مواد خام معدني و ارتقاي کيفيت کالاهاي توليدي عنوان کرد و گفت: ما علاقه مند به سرمايه گذاري شرکت هاي کره جنوبي در ايران هستيم گرچه تجار کره جنوبي ممکن است هنوز به اين نتيجه نرسيده باشند که در ايران سرمايه گذاري کنند، اما اميدواريم اين گفت و گوها در به تصميم رسيدن آن ها موثر باشد.
وي اظهار کرد: ايران بازار بزرگي است که همزمان از منابع غني برخوردار است و نيروي انساني قابلي دارد. همچنين ايران در منطقه اي قرار دارد که بيش از 300 ميليون نفر در آن زندگي مي کنند. لذا اميدواريم سطح روابط دو کشور در آينده از سطح فعلي، فراتر رود و به رابطه اي استراتژيک و پايدار تبديل شود.
رضوي تصريح کرد: موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني اتاق فکري است که به وزارت صنعت، معدن و تجارت در ايجاد تعادل بين قوانين و مقررات و پتانسيل ها کمک مي کند و مهمترين فعاليت هاي آن عبارتند از تحقيق و پژوهش، مشاوره تخصصي، آموزش و اطلاع رساني در حوزه هاي ذي ربط .
افزايش همکاري هاي اقتصادي ايران و کره جنوبي 
در اين همايش کيم هيونگ سفير کره جنوبي در تهران گفت: دوران شعار در روابط تجاري ايران و کره جنوبي تمام شده است و اکنون بايد به طور جدي براي افزايش همکاري هاي اقتصادي تلاش و مشکلات سر راه را با کمک هم حل و فصل کرد، که قطعا در اين صورت هر دو طرف از نتيجه آن سود خواهيم برد.
وي با بيان اينکه اين گفت وگوها فرصت مناسبي براي به دست آوردن درک مشترکي از نحوه همکاري ها براي آينده است افزود: بدون شک، چالش هاي زيادي وجود دارد که بايد به طور مشترک براي حل آنها تلاش کنيم و با يکديگر هماهنگي داشته باشيم، به طوري که هر روز بر تنوع همکاري ها اضافه شود. 
هيونگ هو تاکيد کرد، همکاري هاي اقتصادي به نزديک شدن فرهنگ ها و شناخت بهتر دو ملت از يکديگر کمک مي کند.
دکتر لي جا يانگ معاون رييس موسسه سياست هاي اقتصادي بين المللي کره جنوبي نيز در اين همايش گفت: ايران و کره جنوبي از سال 1962 روابط اقتصادي و تجاري دارند و در سال 2015 ارزش تجارت دوجانبه ميان دو کشور در مقايسه با دهه 1970 حدود 140 برابر شده است. 
وي افزود: کره جنوبي از ايران نفت ، محصولات شيميايي و پتروشيمي وارد و محصولاتي از قبيل لوازم الکترونيکي و لوازم خانگي به ايران صادر مي کند.
وي گفت: اين موسسه همه تلاش خود را براي همکاري با موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني ايران در راستاي توسعه روابط اقتصادي دو کشور در دوران پساتحريم انجام مي دهد و براي همين منظور امروز قرار است يک تفاهمنامه همکاري بين دو موسسه مبادله شود.
وي اضافه کرد: بانک صادرات - واردات کره جنوبي نيز در نظر دارد خدمات بانکي مربوط به روابط تجاري دو کشور را تسهيل نمايد.

 

محصولات پژوهشی
ارتباط با ما

 آدرس: تهران، خيابان كارگر شمالی، روبروی پارك لاله، ساختمان ١٢۰٤
 تلفن: ٦٦٤٢٢٣٧٨-٨۰
 دورنگار: ٦٦٩٢٩٦٣٤
 پست الكترونيک: info@itsr.ir